postheadericon Witamina B

Witamina B uczestniczy w wielu bardzo ważnych procesach zachodzących w każdym organizmie ludzkim. Szczególnie ważna jest dla narządu wzroku. Mimo licznych zalet, posiada też pewne wady, jednak występują one tylko wtedy, gdy nastąpi jej nadmiar lub niedobór. Pierwszy z wymienionych występuje bardzo rzadko, gdyż jej nadmiar zostaje wydalony wraz z moczem. Inaczej jest jeśli chodzi o niedobór. Wówczas zauważyć można szereg dolegliwości, do których zaliczyć możemy problemy ze wzrokiem, z uszkodzeniem gałki ocznej włącznie. Do tego mogą dojść częste zawroty głowy, a także bezsenność, kłopoty z koncentracją. Osobie cierpiącej na niedobór witaminy B często wypadają włosy, zaobserwować można także problemy ze śluzówką jamy ustnej. Do poważniejszych skutków zaliczamy jednak choroby układu nerwowego. Witamina B występuje bardzo powszechnie, także w dzisiejszych czasach nie ma problemu z jej przyjmowaniem. Źródłem tej witaminy jest przede wszystkim nabiał, a także ryby i owoce morza, drożdże, orzechy, mięso, rośliny strączkowe i wiele innych. Jak dużo więc powinniśmy jej spożywać w ciągu dnia? To pytanie nurtuje pewnie wiele osób. Otóż odpowiednia dawka witaminy B to 1,5 mg na dobę.

Leave a Reply

Najnowsze komentarze
    Ciekawe artykuły
    • Zdrowie u małych dzieciZdrowie u małych dzieci
      Małe dzieci są kolejnymi osobami, które mają bardzo słabą odporność i niestety nie są w stanie same o siebie zadbać. Wiele z tego, jak się nimi zajmować, wiedzą dorośli i …
    • Botoks dla każdegoBotoks dla każdego
      Ludzie w dzisiejszych czasach dbają o swój wygląd. Stroją się godzinami przed lustrem , podążają ciągle za modą, chodzą do fryzjera, układają sobie włosy, farbują je na różne odcienie, a …