postheadericon Witamina B

Witamina B uczestniczy w wielu bardzo ważnych procesach zachodzących w każdym organizmie ludzkim. Szczególnie ważna jest dla narządu wzroku. Mimo licznych zalet, posiada też pewne wady, jednak występują one tylko wtedy, gdy nastąpi jej nadmiar lub niedobór. Pierwszy z wymienionych występuje bardzo rzadko, gdyż jej nadmiar zostaje wydalony wraz z moczem. Inaczej jest jeśli chodzi o niedobór. Wówczas zauważyć można szereg dolegliwości, do których zaliczyć możemy problemy ze wzrokiem, z uszkodzeniem gałki ocznej włącznie. Do tego mogą dojść częste zawroty głowy, a także bezsenność, kłopoty z koncentracją. Osobie cierpiącej na niedobór witaminy B często wypadają włosy, zaobserwować można także problemy ze śluzówką jamy ustnej. Do poważniejszych skutków zaliczamy jednak choroby układu nerwowego. Witamina B występuje bardzo powszechnie, także w dzisiejszych czasach nie ma problemu z jej przyjmowaniem. Źródłem tej witaminy jest przede wszystkim nabiał, a także ryby i owoce morza, drożdże, orzechy, mięso, rośliny strączkowe i wiele innych. Jak dużo więc powinniśmy jej spożywać w ciągu dnia? To pytanie nurtuje pewnie wiele osób. Otóż odpowiednia dawka witaminy B to 1,5 mg na dobę.

Leave a Reply

Najnowsze komentarze
    Ciekawe artykuły
    • Badania kontrolneBadania kontrolne
      Powinny być one wykonywane od czasu do czasu, aby możliwe było kontrolowanie swojego stanu zdrowia. Na pewno bardzo dobrze wyjdzie się na tym, jeśli będzie się wiedziało co w naszym …
    • Stosowanie różnych lekówStosowanie różnych leków
      Stosowanie dużej ilości różnych leków, może dla nas stać się skomplikowanym sposobem, na dalsze życie. Wiadomo, iż nie możemy o tym zapominać, jak i się w jakiś sposób poddawać. Istnieje …