postheadericon Witamina B

Witamina B uczestniczy w wielu bardzo ważnych procesach zachodzących w każdym organizmie ludzkim. Szczególnie ważna jest dla narządu wzroku. Mimo licznych zalet, posiada też pewne wady, jednak występują one tylko wtedy, gdy nastąpi jej nadmiar lub niedobór. Pierwszy z wymienionych występuje bardzo rzadko, gdyż jej nadmiar zostaje wydalony wraz z moczem. Inaczej jest jeśli chodzi o niedobór. Wówczas zauważyć można szereg dolegliwości, do których zaliczyć możemy problemy ze wzrokiem, z uszkodzeniem gałki ocznej włącznie. Do tego mogą dojść częste zawroty głowy, a także bezsenność, kłopoty z koncentracją. Osobie cierpiącej na niedobór witaminy B często wypadają włosy, zaobserwować można także problemy ze śluzówką jamy ustnej. Do poważniejszych skutków zaliczamy jednak choroby układu nerwowego. Witamina B występuje bardzo powszechnie, także w dzisiejszych czasach nie ma problemu z jej przyjmowaniem. Źródłem tej witaminy jest przede wszystkim nabiał, a także ryby i owoce morza, drożdże, orzechy, mięso, rośliny strączkowe i wiele innych. Jak dużo więc powinniśmy jej spożywać w ciągu dnia? To pytanie nurtuje pewnie wiele osób. Otóż odpowiednia dawka witaminy B to 1,5 mg na dobę.

Leave a Reply

Najnowsze komentarze
    Ciekawe artykuły
    • Zdrowie i dietaZdrowie i dieta
      Wielu z nas w dzisiejszych czasach zwraca uwagę na swoje zdrowie i stara się o nie jak najlepiej dbać. Na świecie jest wiele sposobów na to, by jakoś zadbać o …
    • Dietetyk – najnowszy trend w zdrowym życiuDietetyk – najnowszy trend w zdrowym życiu
      Wielu z nas pamięta zapewne jak w latach dziewięćdziesiątych nasze matki chętnie zaglądały do tabel, w których mieściły się wartości kaloryczne produktów i gotowych potraw. O ile jednak wciąż są …